Jadual Dan Keputusan Malaysia Futsal Cup 2023

Selepas tamatnya Piala MPFL baru-baru ini, futsal akan diteruskan dengan satu lagi kejohanan iaitu Piala Futsal Malaysia 2023 yang akan berlangsung antara Ogos dan September 2023.

Ini adalah edisi kedua kejohanan yang pertama kali diadakan pada 2022. MAC Selangor adalah pemenang pertama selepas menewaskan Bagang Rangers pada perlawanan akhir tahun lalu.

Malaysia Futsal Cup 2023

Piala Futsal Malaysia atau Malaysia Futsal Cup ialah kejohanan futsal tahunan anjuran FAM. Pasukan itu layak ke Liga Futsal Perdana Malaysia (MPFL) pada tahun itu berdasarkan prestasi mereka.

Kejohanan ini hanya terdiri daripada 8 pasukan dan menggunakan sistem kalah mati. Pertandingan MPFL mempunyai enam pasukan dalam Kumpulan A dan Kumpulan B masing-masing sebagai juara, naib juara dan ketiga. Baki 2 pasukan akan layak ke playoff.

Pasukan yang dipilih untuk Piala Futsal Malaysia 2023 ialah Bagang Rangers, Johor Darul Tajim, Selangor MAC, Selangor TOT United, Terengganu, Shah Alam City, KL City dan Pulau Pinang. Piala Futsal Malaysia 2023 adalah Piala Juara dan semua orang berazam untuk memenangi kejuaraan.

Keputusan Undian Perlawanan Bagi Malaysia Futsal Cup 2023

Undian diadakan pada awal Ogos dengan kesemua 8 pasukan bermula dari suku akhir. Suku akhir dan separuh akhir akan dimainkan secara berturut-turut. Perlawanan akhir berlaku sekali sahaja.

Berikut adalah keputusan cabutan perlawanan bagi setiap pasukan dalam kejohanan Piala Futsal Malaysia 2023

Jadual Dan Siaran Langsung Malaysia Futsal Cup 2023

Bagi perlawanan kali ini, nampaknya kita akan menyaksikan perlawanan semula antara Bagang Rangers dan JD di peringkat akhir semasa pilihan raya. Tetapi bolehkah mereka ke peringkat akhir?

Jadi bagi peminat futsal tanah air, mereka boleh berkunjung ke stadium pada hari perlawanan untuk menyaksikan pasukan tuan rumah dan pasukan pelawat bermain. Anda boleh mendapatkan tiket secara peribadi atau membelinya dalam talian. www.tickethotline.com.my.

Tetapi mereka yang tidak dapat hadir boleh menonton perlawanan Piala Futsal Malaysia 2023 yang disiarkan di pelbagai saluran. Anda boleh menontonnya di Astro Arena 2 802 atau secara langsung di Facebook Xtion Broadcast atau balrz.tv

Dapatkan jadual lengkap setiap perlawanan termasuk semua pasukan dalam keseluruhan kejohanan Piala Futsal Malaysia 2023. Sementara itu, keputusan akan dikemas kini secara berkala.

SUKU AKHIR

19 Ogos 2023
FT : Selangor TOT United (5) – (4) Pahang Rangers
FT : Terengganu (5) – (2) Pulau Pinang
FT : KL City (1) – (3) JDT
FT : Shah Alam City (3) – (6) Selangor MAC

23 Ogos 2023
FT : Pulau Pinang (2) – (3) Terengganu (Agg :4-8)
FT : Selangor MAC (2) – (4) Shah Alam City (Agg: 8-7)

24 Ogos 2023
FT : Pahang Rangers (7) – (4) Selangor TOT United (Agg: 11-9)
FT : JDT (3) – (3) KL City (Agg: 6-4)

SEPARUH AKHIR

27 Ogos 2023 (Ahad)
Pahang Rangers vs Terengganu – 8.30 pm

28 Ogos 2023 (Isnin)
Selangor MAC vs JDT – 9.00 pm

2 September 2023 (Sabtu)
Terengganu vs Pahang Rangers (Agg: -)
JDT vs Selangor MAC (Agg: -)

FINAL

TBD vs TBD

About Mehmood Ayaz

Mehmood Ayaz is a popular blogger and writing expert. He is very passionate about writing on daily news update. He has posted articles on fashion, news update, mobiles and technology.

Leave a Reply